tisdag, september 15, 2009

Vackra september


Det är en alldeles fantastisk dag i mitten av september. Jag älskar september. September och maj - mina absoluta favoritmånader; på toppen av sina båda årstider och allting känns... nytt. Nytt, fascinerande och sanslöst inspirerande. Att jag sedan sitter här och pluggar champagne och ska på vinprovning ikväll gör inte saken värre.

Quite the change from yesterday, isn't it? Nå. Jag tog mig samman, gick ut i naturen (något av det bästa man kan göra så här års!) och pratade med min allra bästaste moster. All that's needed, apparently.

Imorn: mera champagneplugg följt av jobb. Torsdag: skriva, skriva, skriva. Fredag: serious haircut på ny, rekommenderad, tydligen fabulous salong, samt packning inför Oslo. Svintidigt på lördagmorgon bär det av. Jag och Andrea, shopping, gayklubbar och Tori Amos-konsert. Riktigt jävla nice, kort sagt. Åter på tisdagkväll nästa vecka.

Idag tänker jag f ö på Patrik Swayze (en av mina första celeb crushes - R.I.P.) och lyssnar på filmmusiken till underbara Dirty Dancing.

Himlen är klarblå, så snart är det dags för ännu en promenix i skogarna intill. Det gäller att passa på, vet ni. While and as long as it lasts...
"I'm just runnin' away.
From a heart that's burnin'.
But I can't run forever.
I've made up my mind!
Why did I try to figure out why?
Everything can't be anticipated..."

Inga kommentarer: