lördag, september 09, 2006

'Home again, naturally...'

Och har inte förstått det än.

Min väska vägde inte 20 kg, utan 30,5, men incheckningsdamen var så snäll när hon hörde att jag faktiskt bott i Spanien i ett halvår att hon bara lät mig betala för 5. All medsläpad alkohol i handbagaget vägde ju också en del, plus laptopen. Jaja. Det var det värt.

Har redan hunnit dricka champagne, läsa kvarlämnade favoritboken, varit hos frissan, sett på repriser av älskade gamla tv-serier och varit på MUF-fest, trots urgånget medlemsskap sedan fjortistider. Det var faktiskt urkul. Fan, vilka härliga svenska män det finns. Äntligen. Normala, svenska, trevliga, snygga, sansade män. Som inte friar till mig. Lovely.

Imorn ska jag på århundradets inflyttningsfest. Med nyblonderat hår. Haha. Nävars. Bara nästan.

Och min älskade katt är här. Sötare än någonsin. Så jag ångrar mig inte alls. Trots att det är svinkallt.

L/M

Inga kommentarer: