torsdag, april 03, 2008

Mein Kampf (el irony, s'il vous plait)

Det här är uppenbarligen en sådan där 'stå still'-vecka. De brukar dyka upp lite då och då. En gång i månaden i alla fall. Ett endaste litet kilo gick jag ner - efter 7 dagars intensivträning. Men jag sa ju det. Styrketräning bygger muskler. Muskler väger kilo. Så jag får väl lita mer på de runt omkring mig som säger att jag ser smalare ut från vecka till vecka.

Dessutom nådde jag ett delmål idag. Då måste man fira. Så jag köpte en whisky. Ha. Och så ska man inte belöna sig själv med kalorier heller; men whisky är faktiskt endast 1 poäng per 3 cl! Det tycker jag faktiskt att jag är värd. Det var minsann ett tag sedan jag var nere på den här nivån, så det känns ganska bra ändå.

I helgen ska jag fortsätta skriva uppsats, läsa ut en bok, samt springa på korridorsparty. Och träna, förstås. Skam den som ger sig.

Inga kommentarer: