måndag, december 01, 2008

'You never know what's gonna happen...'


Jodå, någon form av underlig känsla har flyttat in i mig. Kan det vara ångest? Mjae, skuldkänslor, tror jag. Så är det.

Sicken helg, hörrni. Linköping i torsdags. Ny hårfärg. Mörkbrunt. Jättenöjd. Syskonreunion. En chockad Mamma. Glögg. Pappas nya whiskey. I fredags var vi på secret mission, följt av snabbfika (dvs. endast en dryg timme) med Martin och snabbmiddag med familjen, innan jag landade hos Sabina. Carola fick vara på i bakgrunden (under vissa klagomål), innan vi begav oss till Platå, som var ganska dött till att börja med. Det dansades lite grann och så drack vi Strawberry Daiquiries.

Sedan fick Lina fatt på ett gäng irländare, som var på turné och enligt de själva sysslade med irländsk folkmusik. Riverdance, visade det sig. Host, host. Jag har numera en inbokad dejt med deras korreograf så snart jag anländer till Dublin. Det blev f ö inte så mycket sova av den natten och naturligtvis har jag endast mig själv att skylla för den saken.

Vad spännande när det händer grejer som man absolut inte kan förutspå. Men jag tål inga 'vad var det jag sa', bara så ni vet det. Det handlar inte om det. Visst kan jag, det vet jag också. Det är bara det att jag på fullaste allvar inte trodde att det skulle hända igen. Ungefär någonsin. Det gjorde det och det må väl vara hänt, för all del. Det handlar fortfarande om nivåer, kära ni. De är och består.

Kvart över sju i lördagsmorse kom jag hem. Sov tre timmar. Sedan var det dags för renskrivning av dikt, adventspyntade, potatisskalande, matlagning och tillpiffning på löpande band. Släkt, vin och hur mycket mat som helst. Gott och trevligt. Olle och jag avslutade natten med att se Skönheten & Odjuret på VHS. Sedan somnade jag som en sten i soffan och kom inte i säng förrän lagom till 03. Igår åkte jag tillbaka till Uppsala och drack glögg med min nyfunna korridor.

Nu har jag precis tackat nej till att jobba. De ringer hela tiden och jag mår så dåligt av att säga nej, men idag har jag faktiskt sista grammatiklektionen, följt av tentaplugg, fika med Ginger och slutligen tvättstugan. Jag måste faktiskt tvätta innan Irland på onsdag. Så Systembolaget får klara sig utan mig idag. Bara de inte ringer imorn också...

Idag ska föresten Obama till att utnämna Hillary Clinton till utrikesminister. Hoppas jag.

Inga kommentarer: