tisdag, september 27, 2005

Atigone stod iaf upp för sig själv...

I like that about her. Det var inte många kvinnor under den grekiska antiken som betedde sig som hon gjorde. Yay för när man lyckas ta sig igenom gammalt stoff utan att sucka alltför mkt! :)

Har jobbat hela kvällen (endast 2 operationer på g när jag kom - whoa! Och bara ett akutfall...).

Imorn ska jag upp 07 för att hinna läsa 1. Slutet av Antigone 2. Medea 3. Platon 4. Theokritos 5. Herondas 6. Plautus 7. Utdrag ur dramateoribok 8. Kung Oidipus och slutligen 9. Agamemnon. Ngn som tror att jag borde ha läst lite mer under helgen? Hm... Har på mig till kl. 11, då jag ska till Bibblan och plugga/diskutera Bibeln samt Antigone. Sedan kanske några timmar innan jobbet vid 16. Sedan 22-01 (då jag lär somna...). Det ska 'la gå...

Jag tänker på tok för mkt på fel saker. Eller fel människor. Ehum. Ja. Usch. Sluta. Bör tänka ut läcker novell med erotiktema inför stundande tävling istället, som jag naturligtvis planerar att vinna. Hoho. Jodå. Tips?

Alltför tidigt på fredag morgon ska mitt hår genomgå en transformation. :) Förhoppningsvis blir det bra. Det står nämligen på salongens hemsida att ingen kund någonsin får lämna salongen utan att vara 'helnöjd'. Ha! Vad intressant... ;) Vad hade jag tänkt mig då, frågar ni? Ja, det kan bli ungefär hursomhelst. En tiny liten justering eller en fullständig förändring. Jag har inte bestämt mig än. I nuläget överväger jag allt från platinablont till korpsvart kortkort och röda, långa korkskruvslockar... Jag återkommer angående resultatet.

Har sett på lovely Simone i hyfsad trist brittisk dramaserie. Men vad gör man inte, som sagt. Jag skulle se på actionthrillers för resten av livet om hon var med i dem... haha. Spelat in också, såklart. Ah.

Vill ha Evas nya skiva... *sjunger vaga 'kom ihåg'-textbitar*

Nåväl. Nog nu. Måste sova och läsa drama.

And to quote the Scot; 'Stay tuned...'

/M

Inga kommentarer: