söndag, december 25, 2005

Homo Sapiens...

Jag är för hyper för att sova. Anledning? Jag mår så grymt bra.

Julklappsutvärdering

Antal; 11 st
Varav riktigt bra; 7
Helt okej; 3
Not so much; 1

Årets bästa; Efva Attlings Homo Sapiens-smycke.
På andraplatsen; Virginia-böcker, especially Vita och Virginia-breven.

Årets chocker, dvs. pappas spontanshopping; Madonnas senaste. Vid närmare eftertanke är den ganska okej.

Årets ’hallå vadå?’; Jack av Ulf Lundell.

Pappa; Det är kultur!
Jag; Va?
Pappa; Ja jag har inte läst den, men…
På baksidan står det: ”Romanen är tämligen ointressant.”
Ehhh… Ja. Jag läser den nog eventuellt om en sisådär tio år… När jag har läst alla andra (bra) böcker i min bokhylla.

Årets mysigaste; röd (!??) morgonrock. Haha. Ingen pyjamas i alla fall. Bara nästan.

Årets snyft; När jag helt otippat får Emma Åklagare på dvd. Marika. Mums. Mer behövs inte sägas.

Övrigt jättebra; drinkaccessoarer. Shaker, droppkork, mått etc. Yay! Blandade raskt 5 Cosmopolitan. Lovely.

Till sist; professionell sminkkurs på Make Up Store, samt massor med brittiska pund. I’ll make sure I’ll shop until I drop.

Det var inte julklapparna som gjorde just den här julen alldeles, alldeles underbar. Det var min moster. Jag har listat ut meningen med livet. Lev. Låt ingen trampa dig på tårna. Var den du vill vara. Uppskatta de små sakerna. Njut. That’s it. Det tog mig 20 år, men nu så…

Och om cirka 10 h kommer det 22 släktingar hem till oss för att laga till 15 kg kalkon... Woohoo!

God Jul. Det nya året kan tänkas bli riktigt jävla bra...

Inga kommentarer: