lördag, april 15, 2006

No me gusta

Jag måste verkligen försöka inse att jag inte bor i Sverige. Alltså kan jag inte leva och reagera utefter hur man beter sig som svensk. Haha.

Visste ni att det är livsfarligt att få ögonkontakt med ngn i södra Spanien? Det betyder i princip att du tycker personen i fråga är attraktiv. Speciellt om det är en äldre herre, som ler uppskattande mot dig och säger hej. Hälsar du tillbaka så är det en klockren sexuell invit. Ha! Försök då tänka er hur många sexuella inviter det blir för mig, som är van vid New York, där man ler och hälsar på alla man får ögonkontakt med. Man rentutav söker ögonkontakt med folk. Mohaha.

Dessutom är det inte alls konstigt om äldre herrer säger åt unga flickor hur vackra de är och att de skulle vilja träffa dem igen och lära känna dem bättre. Aka min nya manager. Först tyckte jag att det var helt sjukt. Sedan pratade jag med Maria som inte förstod någonting. Så gör man tydligen här på äldre dagar. End of story. Jaha.

Jag funderar på att skaffa mig en t-shirt med tryck; "Fuck someone else, s'il vous plait." "No, no me gusta el sexo con tigo." Eller varför inte "Fuck off; not with me!" Kanske alla tre...

Vilka problem jag har, va! Jag är helt enkelt för snygg. Och det läskiga är ju att det är jag inte ens. Föreställ er om jag vore blond. Svensk, blåögd och blond - the whole packege. Wow, då hade jag haft ännu större problem. My gosh.

Så. I have a job. Merci beaucoup.

L/[Madddiiii]

Inga kommentarer: