torsdag, april 19, 2007

Det här med att leva i nuet...



Och nu står jag här, med endast (...) en 10-sidig rapport återstående på dessa, överlappande tre delkurser. Puh. Om man väljer att se det från en positiv synvinkel, så lär jag i alla fall ha en hel del att skriva i utvärderingen...

Det är vååår. Eller det har varit vår, kanske jag bör skriva, för på fredag ska det tydligen bli nollgradigt. Det är därför jag aldrig ser på vädret: man blir bara besviken. Fast man får väl lov att uppskatta det som varit - jag spenderade hela helgen solandes i bikini, när jag inte var på grillfest förstås. Lovely.

Det känns mest som om jag väntar på maj och alla dessa fester (Valborg - done, Krisi Himmelfärd - done, Midsommar - oh, most definitely...).

Sedan känns det typiskt mig att träffa underbara människor på en kurs en enstaka vår när jag planerade att vara högst asocial och inte studentig alls. Vilket så småningom kommer att innebära fler mot min vilja förlorade relationer, som jag lär sörja alldeles för mycket och alldeles för länge. Strålande...

Inga kommentarer: