söndag, april 01, 2007

Helgens goda gärningar




Hon har skrivit in till lokaltidningen otaliga gånger och ofta gnällt på att Svenska Kyrkan blivit så 'modern' att de (till och med!) accepterar sådana där fasansfulla homosexuella. I torsdags tyckte jag att jag hade ignorerat henne länge nog och bestämde mig för att trycka till tanten lite. Som ni ser. Även småsaker spelar roll...

I övrigt gör jag inte något annat än pluggar. Hemtentan är snaaart klar, tack och lov, så nu väntar argumentationsuppgiften (jag planerar att kritisera namnlagen, med Pia-Lennart som främsta argument), att skriva reportage (men om vaaad) och en rapport med temat 'språkriktighetsfrågor'. Oj, så skoj. Eh. Mennn. Innan onsdag ska jag dessutom ha klarat av att redovisa två grupparbeten, samt packat. Påsken ska nämligen spenderas i Dalarna.

Inga kommentarer: