fredag, juli 06, 2007

So long, apparently

Hoppsan och hejsan. Och fort gick det också.

Jag har fått ett studentrum i Uppsala. I ett jättefint område, nära till centrum, med bra hyra. Förhoppningsvis kommer intagningsbeskedet att finnas tillgängligt online redan måndag-tisdag nästa vecka, så att det hela inte skiter sig. Jag måste nämligen skriva på och skicka tillbaka kontraktet, med bifogat antagningsbesked, inom sex dagar (från det att det skrivs ut, vilket det lär ha gjorts idag). Snacka ångestframkallande. Men. Som logiska och braiga Sandra uttryckte saken: "Var lugn. Det här är ju jättebra!" I'll try. Ringde och väckte pappa i Peru och fick honom att lova att hjälpa till med flytten. "Mmm..." grymtade han halvengagerat. Så det löser sig nog.

Jag kommer i höst, förhoppningsvis, att känna, a) min lilla fina Sofia. b) trevliga Mija (kompis kompis) c) Kristin (två kompisars kompis) samt d) My (mina föräldrars gamla vänners dotter, som jag inte träffat på år och dar, men råkade hitta på Facebook). I Uppsala, alltså. Me need new friends...

Alla dessa planer och grejer som måste fixas och donas! Hjälp. Och dumma numret har inte flyttats över än, så jag har inte kunnat hämta mobilen. Morr.

Nåja. Ikväll ska jag träffa Karin och hennes australiensare. Imorn blir det tjejmöte på stan.

Puh. Mat. Äta. Nu. Cya.

Inga kommentarer: