måndag, juli 30, 2007

Semesterweekend i Dalarna




I helgen bar det av till sommarstuga nummer tre (nej, vi är inte jätterika. Vi har bara stugor ihop med olika delar av släkten av gammal tradition) med pappas sida. Faster, farbror, kusiner och dessutom farbrors nya flickvän och hennes barn. Första intrycket säger att hon borde passa in i vår lite halvgalna samling. Dessutom är hon snygg! (Hehehe)

I va litt jörun [Vomhusmål, en Dalmålsvariant] och hade fasligt skojigt. Jag tror aldrig jag har njutit så mycket av svensk sommar, traditioner och mina älskade sommarstugor någonsin förut. Det kan ha att göra med förra årets avsaknad. Hur som helst är det alldeles, alldeles underbart.

Nu jobbar jag igen. Planerar att köpa ny laptop (min morbror guidar mig i datordjungeln) och gud vet allt... Uppsalaflytten känns läskigt nära. Jag har i alla fall lyckats prata lite spanska med Prinsessan (3-åriga minstingkusinen, dotter till min morbror och hans peruanska), så provet borde ordna sig. Ehe. På torsdag blir det snabbfika med Maggan och sedan filmkväll hos Sandra.

Börjar det bli tjatigt med lookalike-rubriker? Efter nästa helg blir byts Dalarna ut mot Estocolmo (Priiide! Ska bland annat hälsa på Malin & Sofia, men på lördag blir det Pride Park med galna Ivana), men sedan är jag nog klar.

Dagens tips! Lyssna på sommarprataren Lena Nevander Friström, en sarkastisk och underhållande psykoterapeut som överlevt 4 cancerbesked och mycket väl kan vara bäst hittills.
[Tycker ni som jag också bra om vansinnigt attraktiva skådespelerskor med fantastiska röster så bör ni satsa på Lena Olin också. Hon stämmer inte alls in på vad man än har fått för medial bild av henne och är ju bara så... läcker!]

Inga kommentarer: