måndag, augusti 04, 2008

Med slutet nära


Efter en tripp till stugan i Dalarna och en tredagarsförkylning som börjar närma sig sitt slut har jag endast 1,5 vecka kvar att jobba.

Den 14:e styr jag kosan mot Linköping för att sedan den 16:e flyga ner till Sardinien med två kära väninnor. One week of pure bliss.

Den 27:e äger uppropet i Uppsala rum och sedan ska hösten ägnas åt uppsatsskrivning, prat med studievägledare för att lista ut en plan inför vårterminen och att googla rätt på en förhoppningsvis skräddarsydd sommelièreutbildning. På något vis måste jag i alla fall försöka ta tag i det hela, men främst leva efter nya mottot - "mer passion och mindre ältande!"

Sommaren har varit lugn, givande och på många sätt alldeles fantastiskt härlig. Men nu börjar jag känna mig redo för storstadslivet igen. För mitt lilla mysiga kyffe, snabba bredband och många dagstrippar till huvudstaden. Och framför allt [ha]: regelbundna blogginlägg!

Inga kommentarer: