torsdag, april 02, 2009

Framgång

Klockan 15.03 idag erkände sig hjärnan besegrad. Hjärtat tänker ta tag i saken på fredageftermiddag. Vare sig hjärnan vill eller inte, misstänker jag. Själv har jag åkt på semester för länge sedan.

Klockan är alldeles för mycket. Jag har precis uppdaterat vinbloggen något massivt efter kvällens provning av aprilnyheterna. Imorn ska jag snabbläsa mig igenom fredagens föreläsningslitteratur, hem till Camilla och se på Apocalypse Now för att kunna se hur den inspirerats av Conrads Heart of Darkness, sedan iväg till Uppsala Stadsteater för att se på Lång dags färd mot natt med bl.a. underbara Ann Petrén och efter det förhoppningsvis vidare till Orchidea, flörta lite och dricka öl.

Mitt i detta ska jag även bestämma mig för när, hur och var jag ska ta mig till hufvudstaden, vidare till Linköping och sedan upp till Hälsingland förmodligen via Uppsala någon gång nästa vecka. Samt packa. För att inte tala om peppa mig själv mentalt. Inte för att det lär finnas någon tid över till det. Och det kanske är rätt bra om man tänker efter...

Det kan tänkas att jag fegar ur. Allt beroende på hur det hela utvecklar sig och känns precis just då. Men jag hoppas inte det. För det behövs. Det är nog nu.

Inga kommentarer: