fredag, augusti 21, 2009

Fredagsmys med ovetskap


En fredag i vad som börjar att bli slutet av augusti.

Startade dagen med chablisprovning, fortsatte med att gå och sätta mig på stadsbiblioteket och ta i tu med c-uppsatsen om Cava versus Champagne, för jag vet inte vilken gång i ordningen. Nå, det ser åtminstone ganska bra ut nu. Terminen har inte ens börjat och jag har redan ett upplägg, en färdigställd och godkänd innehållsförteckning, en inledning och större delen av all fakta nedskriven. Nu är det 'bara' (ehum) analysen kvar.

Jag har pratat med studievägledare och jag har pratat med CSN. Så även med min far. Alla har olika åsikter. Nå, vad jag vet hittills: det här ska bli min sista termin på Uppsala Universitet. I'm done. All I want and I all I'll ever need is devoting myself to my number one passion; dryckeskultur. Och man kan allt man vill och lite till. Så det så.

Sitter på Barista och väntar på att få gå till jobbet för att göra det jag älskar mest. Håller fortfarande tummarna. Kommer beskedet idag, måntro? Let's pray, eh? Let's pray indeed.

Vad helgen anbelangar så har jag ingen som helst aning. Ännu. Precis som med resten av livet. Tillvaron känns vansinnigt spontan och vet ni? I don't even mind.

En sak vet jag. Och har fått det bekräftat på nytt. Love in itself is not always enough. It might be too bad, but that's life for you. And it's alright; because I had it and I loved it. And I still don't regret it...

1 kommentar:

Camilla sa...

Nu är det dags att skriva nytt i bloggen, jag väntar med spänning här på nya uppdateringar =)