söndag, december 12, 2010

Mäh


Sjuk och helt slut. Det är söndageftermiddag och igår jobbade jag 8 h med feber. I natt sov jag 12 h och nu knarkar jag alvedon. Veckan som följer är minst sagt fylld med jobb och inte sjutton har jag tid att vara sjuk mer än på sin höjd imorn. Så nu återstår ingenting annat än vila.

I övrigt klättrar jag uppåt. Och jobbar. Samt konverserar med mina fina brudar. Drack vin med Malin i torsdags och åt middag med Andrea (som äntligen är hemma!) i fredags. Skulle ha följt med ut på stor flatfest igår, men av uppenbara skäl gick det inte alls. I veckan ska jag bara jobba och fika med min Malin nr 2.

På lördag bär det av en snabbis till Norrköping för att fira min farbror som fyller 50. På söndag lär jag hjälpa min kära mor (som jag är så oändligt stolt över, mer än vanligt just nu, men får inte säga varför så här ute i etern...) att preppa julmat/godis innan det bär av tillbaka till Stockholm för den sista rushen innan jul.

Den 23e kl 17 bär det av till Hälsingland. Jobb i mellandagarna och sedan nyår i Köpenhamn med syrran.

Fick precis reda på att jag fick VG på första delen av dryckeskulturskursen och har nyss tackat ja till den betydligt svårare del 2. Yay!

Annars har jag fallit hals över huvud för SVT-serien "Våra vänners liv" som jag bevittnat maniskt under veckan på SVTplay och är nu i kapp med TV:n, så imorn sänds äntligen näst sista delen och sedan återstår bara att vänta på den allra sista.

Sniff, snörvel / M

Inga kommentarer: