onsdag, januari 12, 2011

Inriktning galenskaper


Jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska skriva. Det är därför jag inte har gjort det hittills. Makes sense, uh?

Anyhow. Nytt år. Ny start. Nytänkande. Som alltid.

Snabb summering; julen var fullständigt underbar. Jag har nog aldrig haft en sådan harmonisk, lugn och vacker sådan någonsin. Vi åt, sov, pratade, drack underbara saker, badade balja, gick långpromenader, hängde med djur och slappade framför brasan. Och ingen höjde ens rösten åt någon annan, tror jag. Häpnadsväckande. Och så oändligt uppskattad. Jag vet hur sällsynt det är och jag vet att jag är väldigt lyckligt lottad.

Nyårsafton blev oväntat av i Linköping istället och det gick bara bra det också. Skönt att träffa yngsta brorsan ytterligare en sväng, med tanke på att han flyttade till Australien (Perth) igår. 19 år och ute på alldeles egna äventyr. Shit, vad nervös jag är, men självklart jätteglad för hans skull. He'll have a blast, I'm sure.

Har lyckats träffa nästan hela släkten i olika omgånger och det känns också skitbra. Sedan jag kom tillbaka till hufvudstaden har jag städat, organiserat och shoppat till lyan. Och jobbat, förstås.

Hoppas på att Maggan frisknar till, för i så fall kommer hon hit i helgen och då är vi en gäng som ska ut och partaja. Nu är det tvättdags och sedan måste jag fan ut och röra på mig. Januari och snöstorm eller ej - jag känner mig som en seg deg. Så kan vi inte ha det.

På ett djupare plan; jag vet verkligen inte. Tror jag undviker att skriva för att undvika att tänka. Generellt mår jag bara bra. Under ytan har jag en massa spontana och galna planer på att köpa hus i Toscana. Och inte i 40-årsåldern heller, utan närhelst jag känner för att göra något ganska tokigt.

Det är nog ett av nyårslöftena - att göra mer flippade saker. Minst en stor grej i alla fall. I guess I'll keep you posted.

1 kommentar:

Camilla sa...

Uppdatering!!!!