måndag, maj 19, 2008

Framtidstro


Äntligen är solen tillbaka! Och lite varmare än den fasansfullt kalla helgen är det i alla fall. Dessutom har jag lyckats få min orchidé att blomma på nytt - och det trodde jag väl ändå inte...

Undvikit att skriva har jag gjort eftersom de senaste dagarna har varit lite halvt katastrofala. Fram och tillbaka, upp och ner - och med en hemtenta mitt upp i alltihopa. Nu är jag på rätt spår igen. Idag ska det pluggas, tvättas, handlas och motioneras. Till helgen är det Uppsala Pride. Helgen efter det har jag min sista (och svåraste) tenta och sedan är det faktiskt sommar på riktigt. Ja, hoppas kan man ju alltid göra.
Jag har snott Sabinas musik och är minst sagt fullständigt förälskad i Melissa Horn.

Börjar jobba den 10:e juni och den 3:e blir det utbildningskurs i Sundsvall (där min farbror och hans barn har bott så länge jag kan minnas, men jag har aldrig lyckats ta mig dit! Så nu jäklar...). Förhoppningsvis blir det lite voluntärarbete på EuroPride i slutet av juli/början av augusti och någon gång måste ju brorsan komma hem från Australien också.

Sedan så ska jag flytta tillbaka till Spanien. Madrid, närmare bestämt. Känner mig redo nu. Och utlandsbehovet är starkare än på länge.

1 kommentar:

* sa...

VÄNTA NU! Ska du till Madrid?! När, var hur??!! Det här var något som du inte nämnde i telefonen tidigare idag...