fredag, oktober 24, 2008

Det här med absolut

Absolut lovely

* Bonterras cabernet sauvignon-variant.
* Petra Mede (ja, hon är på tok för överdriven, men hon är ju så snygg! Och emellanåt riktigt rolig).
* Det chockerande milda höstvädret.
* Min fantastiska, nyfunna konditon. Det är helt jävla galet.
* Att regeringen äntligen skiter i Kristdemokraterna och fixar den neutrala äketenskapslagen!
* Uppkommande Halloween med riktiga amerikaner. Och att därmed få prata engelska!
* Mina älskade uppsatsämnen (!).
* Ljus, glögg och längtan efter den allra första snön.

Absolut illa

* 75 % av Sveriges befolkning vill enligt statistik inte bo i ett mångkulturellt område. Det är så pinsamt att jag inte ens vet vad jag ska skriva... Fy attans på er, era fega skitstövlar!
* Allt detta snack om ekonomin. Det skrämmer mig.
* Att så många blir arbetslösa.
* Det här med att mörkret måste slå till så tidigt.
* Och att det medför än mer extrem morgontrötthet...
* Att jag inte kommer på något mer.

2 kommentarer:

Emma Hejlskov sa...

Sjukt med arbetslösheten, inte kul, hoppas det vänder snart! När det gått så fort utför tycker man ju att det borde kunna gå så fort uppåtillbaka igen :)
***
Jag är också glad över min kondition! Cyklar massor, helt underbart.
**
Halloween m amerikaner? Tell me more! Egentligen har dom ju bara lånat festen från Irland ju >.< kommer va helt galet mkt happenings här på fredag och alla kommer elda saker har jag hört, jag kommer typ inte våga lämna huset...
puss puss

Emma Hejlskov sa...

PS. Saknar dig! puss