måndag, juli 20, 2009

Jesus H Christ

Förvirringen är total.

Måndag. Men det är min söndag. För jag var ledig först igår, efter mina smått jobbiga jobbpass (08-18 i lördags, liksom...). Och igår drack jag Dry Martini, vitt vin och Cava med Camilla hela eftermiddagen lång, pratandes och tittandes på film. Quite heavy indeed. Senkvällen spenderades i telefonen med väninnan som är minst sagt lika förvirrad som jag.

När jag vaknade imorse hade saker och ting inte direkt klarnat. Det enda jag är helt säker på är att jag ska jobba med vin. Oavsett och no matter what. Fint utgångsläge. Then what? Jag har absolut ingen aning. En dryg vecka till Sthlm Pride (i alla fall för mig, som inte startar förrän på onsdagkvällen), sedan följer Linköping och Skottland. Och på andra håll förhoppningsvis besked angående hösten. Och innan dess angående nuläget. Så att en annan kan börja ana hur sjutton hon ska tänka. Vad gäller ungefär allt.

Jag är så mycket starkare än så här. Trots det har jag åsidosatt mig själv och hela min personlighet - och för vad? Closure, that's what. Helvetisk, patetisk jävla closure! Nå, det är slut på det nu. Fram med nycklarna, in med grejerna och på med låset! Sluttramsat! Dags för grönt te, blåbär och långa powerwalks med inspirerande sommarpratare i lurarna.

Vet ni vad? Jag är värd så mycket bättre. Och jag ska fan i mig hitta det också. Så småningom.

Inga kommentarer: