torsdag, april 08, 2010

Oviss


Okej, här följer lite av det som rör sig i mitt huvud just nu - i en enda jävla röra. Just as it is.

Påsken var bitvis alldeles underbar och jag är mer övertygad än jag någonsin varit om att jag kommer att skaffa minst en hund. När Påsken var mindre underbar kände jag det som att hela mitt liv plötsligt ramlade ner i huvudet på mig. Panikångest light och mycket röriga skriverier blev det.

Slutsats 1: det vore bra för mig att komma härifrån.
Slutsats 2: att det går bra 98 % av tiden innebär också att det blir jävligt jobbigt under de övriga 2...
Slutsats 3: bokhelvetet som jag nämnde i föregående inlägg har vänt upponer på hela min värld.

Igår jobbade jag. Och det gick bara bra. Onödigheter till trots.

Nu ska jag ner på stan och investera i nya ansiktskrämer och spontanklippa håret. Livsfarligt, med tanke på vilket humör jag är på...

Istället för att deala med tillvaron så städar jag och blir glad av allt det materiella. Nyförälskad i Joshua Radin (ååå, leta på Spotify!) och som den värsta tonåring i en synnerligen emotionell bergodalbana. Men det brukar vara så. Och egentligen är jag fortfarande övertygad om att det inte är någon större fara på taket. Nu heller.

Jag har ingen aning om vad jag håller på med. Men jag har precis sökt kurser till hösten (där detta blir väldigt tydligt: Södertörn och Örebro i en enda röra) och håller på att inse att det kanske är lika bra. Att inte veta.

1 kommentar:

tyra sjöstedt sa...

HEJ, BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG- DU VANN KOFTAN SOM JAG LOTTADE UT PÅ MIN BLOGG. TA KONTAKT MED kundtjanst@sidandsally.com OCH GE DOM DIN ADRESS. KRAM TYRA