onsdag, april 28, 2010

Snart så

Jaha, här var man mitt uppe i en av årets värsta (roligaste?) jobbveckor och så går man först och får ont i nacken och sedan tappar man rösten.

Gårdagen var inte speciellt praktisk, om än bitvis underhållande. Kunderna måste ha trott att Systembolaget gjort en god gärning och anställt en stum person. Jag körde med teckenspråk, gester och lappar. Det var sanslöst frustrerande och som jag uttryckte saken (på just papper) till mina kollegor; "Att förlora rösten för mig är som om en man skulle få snoppen avskuren!" Haha. Men det ligger faktiskt något i det. Kände mig alldeles halv.

Idag har jag turen att inte börja förrän på eftermiddagen, men sedan jobbar jag sent ikväll också. Har hunnit med att tvätta, hämta ut paket, städa, fixa och duscha. Mycket belåten, för det innebär att jag kan gå raka spåret hem ikväll och falla (förmodligen quite literally) i säng. Imorn blir det 12-timmarspass och mitt i det hela anländer Maggan och Sabina. Sedan är det bara Valborg, here we go! Härligt!

Inga kommentarer: