torsdag, oktober 14, 2010

To expect the unexpected


Om någon hade frågat mig i söndags, när jag skrev det där senaste inlägget, hur stor sannolikheten kunde tänkas vara att jag faktiskt skulle få både välbehövda kramar, närhet och en väldans massa annat så hade jag nog svarat... att den var jävligt liten. För jag trodde att jag hade bestämt mig och att det enda som skulle kunna få mig att ändra mig (någon slags respons från motparten) var ungefär lika med noll.

Men. Responsen kom. Med besked. Och oförberedd som jag var hade jag inte en chans. Väntade in i det sista med att faktiskt agera, men inte sjutton lyckades jag återvända hem från måndagens ölprovning förrän x antal h senare. Tyvärr, kanske. På vissa sätt.

Men vet ni vad det värsta är? Jag kan bara inte ångra mig.

Jag skäms som en femåring som tog ett för stort, uppenbart bett av det förbjudna pepparkakshuset. Både för min kära mor och en och annan besviken och uppgiven väninna. Det gör jag. Fast... alltså, det är hemskt, men shit, vad jag tycker om den där jävla karln. Trots att han är megahopplös. Och jag bara kan inte låta bli att hoppas att det är bättre att jag nu går omkring med ett senaste "vardagsminne" snarare än något slags överromantiserat avsked. Så är det.

Och jag vet. Det är lätt att säga så här 2-3 dagar senare, när man inte är despo eller ledsen eller förvirrad. Vi får väl hoppas att så mycket som jag jobbar nu lär jag inte ha så mkt tid över för reflektion i vilket fall.

Idag fick jag f ö en chokladask av en kund på jobbet. För att jag hittade hennes körkort, letade upp henne och ringde. Så himla söt! Den här veckan har varit minst sagt intensiv. Ölprovning, passion, jobb, vinprovning, jobb, kvällsmöte, jobb, mera jobb. Jag har kommit hem alltfrån 21 till efter 23 varenda kväll hittills.

Och nu väntar ännu mera jobb, ev middag imorn, vinprovning med tjejerna på lördag och sedan någon form av utgång. Och sedan ska provningsportföljen (vi ska föra anteckningar på 15 viner vi har provat) in på måndagkväll. På måndag och tisdag kommer dessutom målarna hit och fixar mina väggar. Det ni. Nu jävlar. Snart blir det fest! ;-)

Inga kommentarer: