tisdag, november 29, 2005

Jag skrattar fortfarande (och morrar bäst jag kan)

Det kommer ni också att göra när ni väl observerat artisterna för nästa års Melodifestival. Det är inte var och ens sångtalang jag ifrågasätter (förutom Hannah Graafs kanske...), utan den sjuka mixen som uppstår då man blandar dem. Hör bara;

Carola
Electric Banana Band
Björn Kjellman
Sandra Dahlberg
Roger Pontare
Kayo från Afrodite
Kikki Danielsson
Sahlene
Niklas Wahlgren
Östen med Resten
Patrik Isaksson
Samt 2 unga hiphoppare.

Samt då Hannah Graaf, som jag redan nämnt. Och ett flertal andra, mer eller mindre okända stackars människor. Men, eftersom Carola är med så blir det i vilket fall som helst inte speciellt spännande. Haha... :)

För övrigt är jag arg. Jävla helvetes Åke Green blev friad av HD och det första han säger är ungefär "Nu kan vi känna oss friare när vi förkunnar Guds ord." Va? Guds ord my ass! Varenda en som läst Bibeln, och inte blivit influerad av inskränkta idioter, vet att det som Åke Green predikade om inte står där.

Jag fascineras av religion, men bara fram tills dess att den bidrar till att sprida fördomar och sätta upp förbud som kränker vår frihet och alla människors lika värde.

Grrrr/M

Inga kommentarer: