tisdag, november 01, 2005

Fram och tillbaka...

Well, well... Busy weekend. Jobbade i fredags eftermiddag. Handlade med mamma (!). Åt en fantastisk middag med mina kära föräldrar. Skrev. Var på stan samt pluggade hela lördagen för att sedan åka till Norrköping och jobba 20-04. Blev sedan kvar till 06 och drack öl. 4 h sömn, sedan mer plugg. Sedan avancerad barutbildning resten av dagen och personalfest på kvällen. Upp 08 imorse och åka buss till universitetet. Föreläsning. Hem. Plugga. Och så jobba sista gången för åtminstone 2 veckor (tenta-p). Ja, iofs... På torsdag ska jag jobba igen - fast i baren. Sedan är det verkligen no more work. Puh.

Fast nu börjar det verkliga slitet iofs. Upp 08 imorn och på onsdag för att spendera all min vakna tid på biblioteket... Ungefär så.

Min australiensiska väninna anser att jag bör ge upp mitt liv här, komma till Aussieland och, hennes ord - inte mina, 'get my brains fucked right.' Keep that in mind, shall I? Mhm...

Jag undrar om det blir Skottland över nyår... Jag hoppas det. Fel. Jag tvingar mig själv att hoppas det. Det vore bra. Mer än bra. Det vore ett gigantiskt steg i rätt riktning...

Oh, höll på att glömma det absolut viktigaste; upptäcker av en slump att Eva inte alls bara ska ha konsert i Sthlm, utan i Linköping. Yay! På Konsert&Kongress också och inte opersonliga Cloetta. :) Lovely. Och jag tänker dessutom släpa med mig min kära mor, som faktiskt villigt erkände att hon lyssnade lite på Eva när hon var ung. Ha! Vem hade kunnat ana det!? 25:e november är det dags. Är lite besviken över att jag inte visste om det i tid, så jag hade kunnat få bättre platser, men vad fan... Det blir nog underbart. :D

Och jag är så rik... Väntar fortfarande på böcker och Ally-boxen (snaaart) och så snart jag får mer lön och ännu mer lön ska jag nog beställa mer böcker. Hihi...

Mm, Miss Dead Gorgeous var där igår också. Jag måste lägga av nu. For real.

Och haha... Skickade faktiskt ett mail till min nuvarande kurslärare och frågade om hon inte var släkt med Anna-Lena Brundin, så vansinnigt lika som de är. Men det var de inte. Hon tyckte dock att det var jättekul, så... Alltid ngt.

Nu ska jag skriva och sova. Mkt att plugga imorn.

L/M

Inga kommentarer: