lördag, januari 12, 2008

Ack, denna positivism...

One down, one to go.

Nej. Jag vet inte hur det gick. Men det är en bra sak - det är oftast när jag känner så som det faktiskt brukar gå bra också. Fast jag vågar knappt skriva det.

Uppsala känns bättre än jag minns det. Vårterminen tycks positiv. Jag får välbekant sällskap på b-kursen och efter ett och annat telefonsamtal insåg jag att jag faktiskt har betydligt bättre vänner här än jag egentligen visste om.

Men det ska bli skönt med ytterligare lite tid i Linkan - och nu med semester och umgänge som främsta punkter på agendan. Jag borde köpa en bra resväska också. Hihi. Hihihi. Sa New York-nörden. Gud. Vad jag är glad.

Trots att jag faktiskt har dechristmasat (hoho...) mitt rum. Det vanliga dödstrista, gråa januari verkar inte lika trist i år. Och jag har rödvin, Loka med ny, fabulous flädersmak och mörk pistagechoklad. Mina grymma Efva Attling-martiniglas är vackert inslängda i inredningen. Och nästa tenta känns, av någon outgrundlig anledning, som en ganska världslig och överkomlig sak.

Inga kommentarer: