måndag, januari 21, 2008

Progress

Tillbaka i Uppsala. Jag började med att äta en god middag med styrelsebrudarna och sedan var det möte. Våren ser ut att både bli givande, rolig och intressant, med tanke på alla små events vi har planerade. Härligt, härligt.

Nu sitter jag framför Guldbaggegalan och dregglar över Lena Endre. Hon är vansinnigt vacker, men det visste vi ju alla redan. Michelle Meadows hår är inte heller att leka med. Och Katarina Ewerlöf... yummie. Sissela är av någon anledning inte lika otrolig ikväll som jag brukar anse henne vara, men det kan bero på att jag nyligen har överdoserat hennes dvd. Snygg och sprudlande är hon iaf och det räcker mer än väl.

Eftersom jag är en extrem mångsysslare ser jag naturligtvis inte bara på TV, utan surfar, betalar räkningar, gör upp en budget, skriver ut scheman och flygbiljetter och planerar veckan samtidigt. Det känns bra. Imorn, innan Spanska B-uppropet, ska jag springa runt på institutionen och leta rätt på mina tentor. Sedan blir det till att ringa och flåsa både CSN och Handelsbanken i örat; allt för att försäkra mig om att mina skandalösa shoppingplaner ska fungera - på gott och ont....

Jag har en ny resväska. Och känner mig ganska beredd på att ta itu med vad som komma skall. Det må ge både trubbel och problem, djupa suckar och en hel del ansträngning, men framför allt ska det bli alldeles jävla fabulous!

Inga kommentarer: