onsdag, januari 09, 2008

Gotta love it

2008, alltså. Jag är grymt inspirerad, full av tro på framtiden och känner mig hyfsat genuint glad. Gud. Tänk om man hade vetat det här för fem år sedan eller så.

Jag sitter fortfarande här och pluggar som en gnu inför mina stundande tentor. Och tro det eller ej, men det börjar nästan kännas överkomligt. Missförstå mig inte nu, för det säger egentligen inte så mycket, eftersom det fortfarande ska till ett smärre mirakel för att jag ska lyckas avverka båda två med resultat godkänd. Men jag hoppas. Och det är nästan så att jag börjar tro...

Aha-upplevelserna utlöser varandra och då och då känner jag mig faktiskt riktigt intelligent (ha...), även om hjärnan känns något så vansinnigt fullproppad. Nåväl. Det kan väl aldrig skada, förmodar jag. Dessutom fick jag nyss ett uppmuntrande besked från VHS och det verkar inte som om de bryr sig ett skvatt om att jag ännu inte uppfyllt alla krav för B-kursen. Inne är jag och till och med registrerad och måste visa upp slutresultat senast vid kursstart. Så fort tentorna är skrivna blir det till att ringa till Moderna Institutionen och flåsa dem i örat, kort sagt. Rätta, rätta.

Förhoppningsvis går det vägen, så att jag kan överge landet och bara njuta en stund. Innan det är dags för allt det andra; ny termin, välkomnande av nya studenter, spännande namnbyte, Eva Dahlgren-konsert på Cirkus, födelsedag och eventuellt gemensam storfest. Bara för att börja någonstans. Uppsala i april-maj, med flottracing och Valborg. Sommar. Förutom att tjata på institutioner ska jag efter tentorna ägna mig åt att söka sommarjobb. I år kanske man skulle försöka vara ute i god tid och därmed öka chanserna för att landa något riktigt spicy? Let's hope so.

Nu ska jag återvända till att avsluta minst 100 konjunktivövningar och plugga in 200 verb...

Inga kommentarer: