fredag, januari 04, 2008

Fantastiska glosor och framtidstro

God fortsättning på er!

Mina dagar spenderas med spanska grammatikstudier och om jag har någon tid över, med att plugga in 1500 glosor (20 av dem kommer på tentan...), bl.a. apurin, mjölkmaskin och två olika ord för tarmar. För att inte tala om piedra pómez, dvs. 'liten sten som används vid hudrengöring.' I djursamlingen ingår havsabborre, muräna och daggmask. Muräna eller 'äcklig jävla ålliknande skabbfisk' som det står översatt i mina papper. Jag bildgooglade och det var inte speciellt roligt. Dessutom var jag på dåligt humör just då. Därför.

Som en bonus fick jag äntligen resultatet på sista engelskatentan. VG, naturligtvis. Ha. Något ska man väl ha för att spanskan har gått åt skogen hela hösten... Nåja. Nästan i alla fall. Eller det återstår väl att se.

Under tiden drömmer jag om Manhattan och känner mig bisarrt inspirerad inför år 2008. Än så länge har det gått 3,5 dygn - and it's looking positive...

Inga kommentarer: