söndag, mars 09, 2008

23 år och relativt hoppfull

Jag har fyllt år. Eller jag fyller fortfarande år. Idag. 23. Det känns bara fint, tycker jag. Och folk verkar definitivt ha uppfattat både min språknördighet och mitt inredningsintresse (läs prylintresse).

Jag fick en språkkurs på italienska och ett italienskt lexikon(varför nöja sig med fem språk, menar jag, när man likaväl kan lära sig ett till?), en bok om latin, en bok om språk och historia, samt en kaffekvarn (så att jag kan mala mina hela Starbucksbönor!), en lyxkaffebryggare, kaffemuggar, kaffevisp, ett jättefint fat, fina ljus och fina ljusstakar. Mer än nöjd, men osäker på hur jag ska få hem allting imorn. Samt dåligt samvete över extremt lite tentaplugg. Nåväl. Jag är alltid bäst under stress...

Dagens bästa var i alla fall att återfinna en nästan fyra år gammal mapp på Pappas hårddisk. Vilket alltså innebär att min dators lilla meltdown endast tog med sig höstens produktion och ingenting annat. GUD VAD SKÖNT!

Hemvistelsen var, trots schlagerresultat, riktigt trevlig. Mycket bastubad, god (men nyttig) mat och lugn och ro. I lördags var Mamma och jag och lyssnade på föreläsningar om feminism och kvinnors situation i allmänhet på Länsmuséet. Ebba Witt var där och jag var kändiskåt. Mamma suckade. Jag flinade. Men generellt sätt var vi både ganska upptaggade när vi väl kom därifrån. Hjälp, vad intressant det var. Och mer om det lär komma upp i veckans radiosändning.

Men åh, vad jag ser fram emot helgen. Först ska tentan bli avklarad. Sedan kommer mina girls! Party på fredag och schlager på lördag - kan det bli mycket bättre? Därefter blir det Hälsingland, sommarjobbsintervju och påsklov. Yay!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Webcam, I hope you enjoy. The address is http://webcam-brasil.blogspot.com. A hug.