söndag, mars 30, 2008

Ambitiös partypingla


Och med sommartiden kom våren.

Aningens bakfull vaknade jag till min förvåning upp halv ett (fast egentligen var ju klockan bara halv tolv) till strålande sol, fågelsång och 15 plusgrader (!). Turligt nog är jag drabbad av en sådan där effektiv baksmälla när man gör saker istället för att sitta apatisk framför tv:n. Jag har redan hunnit med att tvätta två maskiner, gå på vårpromenad, vädrat, skakat täcken och kuddar och städat. Senare lär jag pallra mig iväg och hyra en film eller två. Det var inte så himlans mycket på dumburken ikväll. Och jag känner för en belöning.

Min alkoholfria helg gick inte så bra i praktiken. Igår hamnade jag på förfest hos Andra och flatfest i Kantorn (sas det i alla fall, men det var en attans massa heterosexuella män där också. Trodde jag. Tills det visade det sig att en del av dessa inte alls var särskilt hetero...) med öppen bar. Dessutom rökte jag x antal cigaretter. Allt för att minska kalorimängden. Men jag tränande faktiskt igår, plus att vi cyklade en väldans massa och dansade som galningar. Och idag har jag som sagt gått promenix. Anyway. Det var vilt. Stereon gick i golvet, glas gick sönder på löpande band och polisen kom. Vi var trots allt fyrtio pers i en trea...

Nu blir det andra bullar. Mycket ska det tränas den här veckan. Och pluggas lite också kanske? Mhm. Pluggas, tränas och njutas. Det är vååår!

Inga kommentarer: