söndag, mars 16, 2008

Pluggvecka och partyhelg

En sådan vecka och vilken helg!

Väl tillbaka i Uppsala var det en hel massa tentaplugg som gällde. Språkvetenskap är fruktansvärt intressant, men så himla toppenkul är det aldrig att trycka in 250 kg fakta i huvudet. Nåväl, gjort blev det och det lär inte bli mitt sämsta resultat hittills...

Efter tentan var jag något så galet ambitiös. Jag tvättade, städade, duschade och bytte lakan i en hast innan det var dags att hämta upp folk både till höger och vänster. Sabina och jag handlade och åt sushi. Sedan var det förfest med en väldigt massa folk i mitt lilla, lilla rum. Mycket trevligt. Kvällen och natten bjöd på partaj, som kanske inte var det mest lyckade någonsin, men helt okej ändå. Det blev alkoholkonsumtion för första gången på mycket länge, faktiskt.

Lördagen började med starkt kaffe och städning av mitt katastrofområde till lya, innan vi fick för oss att gå på bio en sväng. 'Himlens Hjärta' med grymma Lena Endre, Maria Lundqvist, Micke P och Jakob Eklund måste vara den bästa filmen sedan 'Timmarna' (!). Jag hade inga direkta förväntningar och oj, vad överaskad jag blev. Vi var ganska stumma efteråt...

Sedan; schlager! Som tur är vann inte Christer Sjögren. Hehe. Jag är nöjd. Charlotte är den som kommer att gå bäst i Eurovision. Skönt att Bard fick sig en näsbränna. Och underbart att Sanna kom 2:a och vann folkets röster! Natten som följde blev lite småhysterisk tack vare stora doser rödvin, men roligt hade vi i alla fall.

Idag blev det god brunch på GH, följt av en shoppingsväng på stan. Jag köpte en sanslöst snygg hattask och blev desto mer nöjd när jag kom hem och insåg att ytterligare en var dold inuti. Garderoben och hatthyllan blev snabbt omorganiserade efter att tjejerna åkte hem till Linköping och jag hade städat färdigt. Nu är jag helt slut.

Imorn blir det coachningsmöte inför påsken och sedan bär det av uppåt landet. Intervju på tisdag och resten av familjen/släkten dyker inte upp förrän onsdagkväll-torsdag någon gång, så hjälp vad här ska njutas...

Inga kommentarer: