söndag, mars 09, 2008

Bitter? Jag? Inte då...

2 sekunder tog det. Efter det att Luuk släppte bomben. Tills väninnan ringde. Jag var chockad.

Jag är nog fortfarande lite chockad. Och besviken. Aningen less. Men jag är inte sjutton år längre och jag kan stå ut med folk som avskyr Carola. Jag vet att de är relativt många. Jag inser att folk kanske är lite trötta på henne. Åtminstone inom schlagersammanhang. Personligen är jag av en annan åsikt, men det är ju bara jag, det.

Vad jag brukar få folk att erkänna är hennes storhet som artist (när hon inte ägnar sig åt överdrivet religiöst svammel), samt hennes tveklösa talang. Och det är på grund av den talangen som jag är irriterad. Nordman är en ovanlig artist. Han sticker ut. Däremot kan han inte riktigt sjunga. Att Carola förlorar mot honom är inte bara smått löjligt, det är rentutav pinsamt. Men, okej då.

Sibel? När vi redan har Sanna, som är så otroligt mycket bättre dessutom? Och vem ska vi egentligen skicka till Eurovision? Självgoda Bard? Patetiska Bengtzing?

En sak är i alla fall säker. Om svenskjävlarna (läs: medelsvenssons utan liv som röstar helsjukt 'för att det är kul') röstar dit Christer Sjögren, då byter jag nationalitet. Och det är tamigfan ett löfte!

Inga kommentarer: