måndag, juni 29, 2009

Sommaren i city


Måndagkväll. Inte för att sommaren egentligen har några veckodagar.

Funderade på att köpa med mig Sangria hem från dagens tidiga jobbpass, men chefen var på så dåligt humör att jag inte riktigt vågade. Ha. Snacka om frihet på arbetsplatsen. Nävars. Hade jag orkat så hade jag köpt. Men de 40 följande timmarna från lördagspasset spenderades inte hemma - och med mycket värme och en hel del passion - så just då var jag lite mer inne på att överleva färden hem. Via affären. Isteet var slut. Go figure. Så det blev annat istället.

Värmen och solen till trots har jag spenderat seneftermiddagen i min säng, efter en redig och underbar kalldusch. Det är sanslöst hur ovan man är vid sådant här väder. Nej, jag klagar inte. Absolut inte. Sedan Spanien större delen av 2006 vet jag att det är svårare att vänja sig vid allting under och runt 30 grader. Blir det varmare än så, eller väl så varmt, accepterar man efter en stund att man är konstant svettig och sedan går det av bara farten. Det är alltid värst i början. Inatt ska jag i alla fall se till att lägga mig riktigt tidigt och få en hel del sömn. Sådant hjälper också till.

Har precis andats ut efter ett samtal till husläkaren (aka min älskade moster) också, så nu känns allt total frid och fröjd. Morgonpass som fortgår till seneftermiddagen imorn och sedan ska jag iväg och dricka after work-öl med gamla kursare. Ledig onsdag och torsdag, som ska spenderas med att researcha och förbereda fredagens (halvtorra) vitvinsprovning, med att träffa Ginger en sista gång innan hon återvänder hem till Tennessee och lite annat smått och gott. Sola ska jag försöka orka med också, även om jag är ganska så brun redan om jag får säga det själv. Och fixa cykelhelvetet på nytt. Under tiden lånar jag korridorsgrannens, som är på Gotland.

Blir kvar i Uppsala/på Söder hos Andrea fram till 9-10:e juli, då det blir Hälsingland/Dalarna i en hel underbar liten vecka till. Lyckades tillslut byta bort mitt korta måndagspass, nämligen. Åter 16:e för att jobba till den 27:e och sedan är det minsann Stockholm Pride som gäller, ända fram till 2:a augusti. Då blir det Linköping, innan det bär av till Skottland för att sedan lyckas jobba ännu en vecka.

Till den 17:e augusti är jag uppbokad. Sedan ser jag fram emot någon slags sista minuten-resa, må det bli på en gång eller lite senare på hösten, men mera resa än Skottland ska man väl lyckas klara av innan året är över. Faktiskt. Framtidsplanerna ligger lite på is. Just nu är jag nöjd, sanslöst tillfredsställd och hellycklig och planerar helt enkelt att fortsätta med det ett tag till. Serrni.

Inga kommentarer: