tisdag, december 01, 2009

Det blir aldrig som man tänkt sig

Efter att ha jobbat smack hela "egentliga" helgen tog jag mig helg i söndags och igår istället och begav mig till Stockholm. Det hela inleddes med en synnerligen trevlig lunch (laxsalladen på ett café bakom Dramaten var utsökt) och fortsatte med en promenad och en sväng i affärer. Sedan dracks det kaffe i närheten av Medborgarplatsen och slutligen landade jag hemma hos Malin i Bergshamra. Allt går verkligen inte som man först tänkt sig och måndagen (när vi väl tog oss upp ur sängen) blev minst sagt lite rörig.

Utan vidare förväntningar över huvud taget hamnade jag slutligen på en stängd restaurant i Råsunda och åt fantastisk mat, men drack framför allt helt fantastiska saker, bland annat Cava, årgångschampagne och lagrad rom. Läckert inrett, lättpratat och overall en riktigt bra kväll. Natten var för övrigt inte så dum den heller...

Mobilhelvetet gick dessvärre och dog, så det första jag gjorde väl tillbaka i Uppsala i förmiddags var att slänga mig in på jobbet och låna telefonen för att ringa min oroliga moder och meddela att jag fortfarande var i livet. Hon var lättad, kan tilläggas.

Första december och jag har inte ens lyckats införskaffa en julkalender. Skandal! Ikväll ska jag åtminstone på glöggmys hos en väninna och imorn blir äntligen det till att hålla den där mousserandeprovningen för teknologstudenterna. I övrigt består veckan av uppsatsskrivning, jobb och födelsedagspartaj. Hepp!

1 kommentar:

Camilla sa...

jajamän, skandal var ordet - ingen kalender =) Låter som om du har en väldigt produktiv vecka framför dig!!