fredag, november 27, 2009

Godhjärtad och glad


Hörreni,

Det känns helt sanslöst att just JAG (som den galet bortskämda lilla skitunge jag nu en gång var - ja, det är sant - och mer därtill) har landat där jag är idag. Så här är det: jag har precis tagit ett initiav till att skippa julklapparna i år och helst till fördel för den här hemsidan och i synnerhet just det här ändamålet. Ingen flicka/tjej/kvinna ska någonsin behöva gå igenom att bli könsstympad. Att få blygdläpparna ihopsydda och klitoris bortskuren. Det är förjävligt och jag brinner. Hjälp till! För helvete. I have. Välj det syftet som känns bäst för dig. Några hundralappar kan alla offra - och tänk vad mycket det ger!

För övrigt tycker jag att alla ska gå till extrema längder för att få tag på en EKOLOGISK, K-märkt julskinka i år. Jag tänker inte ens försöka börja tala för att skippa den helt (för hur troligt är det scenariot?), men snälla. Försök åtminstone att tänka två gånger. Jag är inte vegetarian, men jag älskar djur och efter det här överväger jag utan tvivel att sluta äta kött i ännu större utsträckning än jag redan gör idag (min huvudsakliga proteinkälla består av rökt lax och quinoa).
INGEN GRIS SKA BEHÖVA LEVA SÅ!
Som tur är har mina föräldrar just köpt 90 kg från grannbondgården uppe i stugan och de grisarna har mått så jävla bra. Jag har umgåtts med dem både i somras och i höstas och nog kan man tycka att det är ironiskt att då käka upp dem, men CHRIST. Trehundra gånger hellre det än någonting annat. De har levt ute och de har bökat och grymtat som bara den. Av lyckliga grisar blir man glad i magen. Så det så.

Kom igen nu. Do some good! Feel better! Make a difference. Klyschigt, men VIKTIGT!

För att gå tillbaka till den patetiska i-landsverkligheten. Jag på bättre humör än vad jag varit sedan i september. November är nästan slut, mitt rum ser ut som ett winter wonderland, min exklusiva kvalitetscava har anlänt (och flaskan är vacker!), mitt jobb är grymt, jag är fan kär i alla mina kollegor (med vissa undantag - som det funkar helt sjukt utmärkt att fortsätta jobba ihop med), jag har skrivit lite på uppsatshelvetet och helgen lär bjuda på en jävla massa potential...

Spontanare än på länge (förmodligen någonsin), med tankar på att flytta till Boston, men framför allt så har jag upptäckt precis hur jävla bra jag faktiskt är på att simma. Botten lär nås så småningom.

Puss, glitter och glädjeskutt

1 kommentar:

Camilla sa...

jag kommer nog stryka julskinkan iår i alla fall...

Härligt härligt... Teorin jag har är att det är slut på november snart och då är humöret på topp vad som än händer... En mkt härlig känsla - enjoy it!!!