torsdag, juni 17, 2010

Sommar, fotboll och äventyr


En torsdag i sommarens tecken. To say the least. Jag har sovit länge (nåväl, 09.45), gått och handlat (bl.a. färska, östgötska jordgubbar) och sedan spenderat större delen av dagen i bikini ute i trädgården. Och äntligen både blivit solbränd och bränt mig lite grann. Sedan har jag även tillverkat chokladbollar, så att vi skulle ha något att snaska på till Frankrike vs Mexico-matchen, tvättat, fixat och packat. Pust.

Att packa om en knökfull, helt idiotisk medsläpad resväska (som packades 06.30 den där sista måndagen i Uppsala, när jag var olidligt bakfull och inte hade någon jävla aning om vad jag sysslade med) var inte det lättaste, men det gick. En omgång ska med till Frankrike. En omgång ska stanna kvar i bilen på Skavsta flygplats, för att sedan packas om och tas med till Uppsala. Och en omgång får följa med päronen upp till Midsommar, för att sedan släpas tillbaka till Uppsala. Ha!

Vi ska nu vara borta i knappa 4 dygn och jag har med mig inte mindre än 5 klänningar. Plus shorts. Och svarta jeans. Och 3 par skor. Till och med jag insåg att 4 var lite väl. Ett tag var jag jävligt bra på att packa. Vad hände? Hm. Jag misstänker att jag har för mkt nya kläder som jag, tydligen, längtar efter att få använda...

Och Mexico slog Frankrike! Med 2-0. Vad sjutton är detta? Man kanske skulle börja tro på Schweiz och Mexico istället för Spanien, Frankrike, Tyskland och Argentina. Fast Argentina spelade hur snyggt som helst idag mot Sydkorea (som gjorde ett bra jobb ändå), så jag tror att de, förutom Spanien, är mina nya favoriter. Och så Tyskland. Pss. Jaja. We'll see what happens.

Lite trist att missa Tyskland-Serbien imorn. Tror det kan bli spännande. Och så är det ju Danmark-Kamerun på lördag. Och Elfenbenskusten mot Brasilien på söndagkväll. Då tror jag banne mig att vi måste gå och sätta oss på en sportbar i Alsace (finns det sådana där, måntro?), för det vill jag nog inte missa. Drogba vs Robinho - det kan bli grejer, det. (Ja, ni HÖR ju! Nörd!)

Klockan närmar sig midnatt och jag ska upp om 4 h. Känns bara fint. Jag brukar vara pigg som en mört efter så lite sömn. Det första dygnet åtminstone. Hehe. Olle och Pappa möter oss på flygplatsen, sedan ska vi bara byta hotell och slänga oss iväg på första vingården. Seriously can't wait. In i dimman... ;-)

Nattinatti.

Inga kommentarer: