onsdag, juni 16, 2010

Vaccation times = good times

Min älskade lillebror med sina fina skyltar

Betydligt senare mötte andra brorsan o jag upp honom på en bar. Han var minst sagt busy

Fina björnen på Kolmården

Jag hade pusskalas med en get

Tigrar är coola

Funderade starkt på att stoppa en surikat i handväskan...

Hahaha... Som barn på nytt, lemme tell ya!

Jag och syrran (läs: Sabbsan) på kvällen ute på NH

Herregud, hörrni, vad jag har semester! Sitter framför Spanien vs Schweiz-matchen med brorsan och knaprar på nybakta kringlor (av moi!) och dricker mjölk. Andra halvlek ska precis börja och nu måste jag faktiskt blogga. Även om det lär ta en timme eller så, med tanke på distraktionen...

Idag har jag lekt hemmafru, som jag har en tendens att göra väl hemma hos päronen i Linköping. Har varit här i över en vecka nu och det är verkligen hur skönt som helst. Även tagit en kaffe med Ivana och Snöboll (den fina vovven) på stan, samt köpt strumpbyxor till Alsace-resan som för mammas och min del påbörjas snortidigt på fredagmorgon. Pappa och brorsan åkte ner idag (vi har med bil så att vi kan köpa hem en jävla massa vin. Hehe). Sedan blire mera semester, ända fram till tisdag nästa vecka, då mina tre dagar av heltidspass drar igång. Därefter Midsommar i Hälsingland. Hur grymt som helst!

Sedan sist har jag jobbat en himla massa, grillat en del, druckit alldeles för mkt alkohol (blir nog hälsoläger i 3 dagar direkt efter Alsace. Som sedan får lov att återupptas efter Midsommar. Ehm) och rentutsagt haft världens jävla skitvecka; det blev verkligen bara värre efter det senaste inlägget. Alltifrån hudproblem (och ytlig som jag är anser jag det fruktansvärt jobbigt att springa runt på jobbet helt osminkad och vara allmänt ful) till tandvärk till nackspärr. Skitsaker, visserligen, men allt på en gång? Inte det roligaste jag varit med om, direkt.

Men det löste sig ju, som allting annat. Jag gick till och med iväg till tandläkaren, som konstaterade att visdomstanden i alla fall inte växte snett och att jag inte hade några hål (puh!) och sedan ankomsten till Linköping har jag inte gjort annat än att slappa, festa, äta, träffa folk och se på fotboll. Det är sant; jag har förvandlats till rena fotbollsälskaren. Har ju en tendens att göra det vid VM och EM. Haha. Och att titta ihop med pappa och brorsorna är riktigt skoj.

Yngsta brorsan har tagit studenten och jag har varit med brudarna på Kolmårdens Djurpark en hel dag för att fira Thereses 25-årsdag. Fantastiskt! Har inte haft så simpelt skoj sedan jag var barn, tror jag. Vi var dessutom säkerligen mer entusiastiska än alla barn som var där tillsammans. Tss. Gud, vad jag älskar djur! Har över 300 tagna foton och då har jag ändå raderat typ 80 stycken som blev kassa eller halvbra (...).

Resten av sommaren blir det ganska mycket jobb och i slutet av juli/början av augusti antingen Dalarna med släkten eller eventuellt Stockholm Pride. Men jag kan (tyvärr) inte säga att jag är speciellt sugen på det sistnämnda. Om det blir en sista minuten någonstans utöver det återstår att se, men lite på är jag allt.

Och sedan är det det här med att flytta till Stockholm. Jag har ännu inte hittat någonstans att bo och allting beror ju faktiskt på det. I nuläget börjar jag överväga att köpa istället för att hyra. Det är trots allt Stockholm som gäller för mig om jag ska bo i Sverige i framtiden, så varför inte satsa på en gång? Ska prata igenom saken med folk som har koll och sedan får vi se. I slutet av augusti både vill och borde jag i alla fall befinna mig i hufvudstaden. Kosta vad det kosta vill...

Som en sista notering; Sommarpratarna drar igång till Midsommar och först ut är underbara Eva Dahlgren (yay!). Jag ska även lyssna på Claudia Galli, Birgitta Stenberg och hel massa andra. Gör det ni också!

Nu är jag äntligen klar. Och Schweiz slog Spanien! Kan ni fatta!? Ett av de bottentippade lagen slog liksom España! Hatten av för schweizarna, alltså. Sjukt snyggt jobbat, men jävligt trist att Spanien förlorade. They're officially my favorites.

Njut av solen och sommaren nu! Det ska sannerligen jag.

Inga kommentarer: