tisdag, juni 01, 2010

Att handskas med citroner

Millan på Terrassen, med Cosmos och vår "middag"...

Jag poserandes utanför bion

Hemma hos C efter bion

Jo. Jag såg på film i söndagskväll och fastnade för följande citat: "Sometimes, despite your best efforts, life will give you lemons. When that happens, you've got two choices, friend. You can wear a sour face, or make lemonade..."

Jag är en klassisk sour face-människa. Big time, till och med. Men på sistone har jag nog börjat känna att för i helvete. Vad hjälper det, egentligen? Inte ett smack. Gör något åt de jävla citronerna istället. Mossa ner eländet och få något ut av det. Citronsaft, alltså. Yummie.

Sex & The City 2-premiären var givetvis alldeles lovely. Vi såg för härliga ut, både jag och Camilla och skämde ut oss för halva stan genom att stå och posera för foton lite varstans. Men det var det värt. Hehe. Sedan jobbade jag och slappade resten av helgen.

I lördags var jag riktigt ful och funderade på att ringa och sjukanmäla mig med det som motivering. Dessvärre är jag 25 och insåg att det inte var en tillräckligt bra anledning. Så jag sminkade över eländet istället. Det skulle jag inte ha gjort. Igår började jag nämligen inse vad det kunde röra sig om. Nu igen.

Som tur är har det inte gått så långt att det är nödvändigt att käka en omgång antibiotika (fattas bara, med tanke på att man måste avstå alkohol i tio dagar. TIO! Milda makter. Pss), så jag håller mig inomhus och sysselsätter mig med 7 kg alsolsprit och att hålla allting kliniskt rent istället. Good times... Börjar bli lite av en expert på det här nu dock, så det lär väl reda upp sig rätt fort. Och av någon underlig anledning har jag börjat lära mig att gilla att ta tag i saker istället för att sitta och tycka synd om mig själv. Det ni.

Igår hade jag en riktig skitdag. Inte nog med att jag hade gått till jobbet utan ett uns av smink, min horribla hy till trots, jag blev dessutom indragen i en riktig härva med en urjobbig ryska som påstod att jag hade snott hundra spänn för mycket när jag tog betalt. Men tji fick hon. Kunden har INTE alltid rätt, gott folk. Sedan fortsatte den eminenta eftermiddagen med på tok för många kunder på för tok för lite personal och när jag väl slapp ur kassan passade jag på att ha sönder något.

Vinprovning stod näst på schemat, med smakernas samspel som tema. Alltid bra att repetera the basics. Sedan spontangick vi ut på Norrlands och åt burgare och drack öl, ända fram till midnatt (!). Så det hela slutade i alla fall bra.

Det här är min enda lediga dag den här veckan. Helgen är fylld av jobb, men ser annars rätt oplanerad ut, med undantag för söndag (...) som råkar vara Sveriges Nationaldag och vi tänkte ställa till med ett litet afternoon cocktailparty här. Jag ska liksom "bara" jobba på måndag 08.45-18.30 och sedan åka hem till Linköping och det lär man väl kunna klara. Sätter man igång vid 15-16 på söndag så lär man ju ha fått nog lagom till midnatt. Haha. Anyway, jag hoppas att några av mina finaste lyckas ta sig hit en sväng. It'll be a blast.

Vad gäller resten så har det av uppenbara skäl inte hänt ett smack. Och nu är jag inne i en sådan där period när jag är trött, less och allmänt irriterad på det hela, så jag har inte ens någon vidare lust längre. Har jag tur blir jag matchmakad med någon villig snubbe på söndag istället. Let's pray, eh?

Inga kommentarer: