fredag, november 12, 2010

Hell yeah

Fredagskväll. Efter en alldeles underbar fredag.

Som inleddes med att äta fyra olika desserter till fem olika dessertviner. Saffranspannacotta med hallon. Vit chokladmousse. Äppelpaj med vaniljsås. Och chokladtårta med chokladglasyr och chokladportersås. Det ni. Till detta; bland annat ett eiswein för 1200 kronor per 375 cl (en halv liten pluttflaska, alltså) som var alldeles gudomligt. Min kommentar på den i kombination med chokladmoussen? "Jag dör. Jag dog. Holy heaven." Inte speciellt proffsigt, men väl ärligt.

Efter denna spektakulära frukost fortsatte resten av dagen med ett leende på läpparna. Bra och roliga kundmöten och planering av vårens alla provningar. Jag ska hålla maltwhiskyprovningen, en basprovning ("lär dig prova röda viner"), en med Barolo/Barbaresco-tema och en Alsace-provning i första hand och är mer än lovligt nöjd med det, lemme tell ya.

Sitter och ser på storfavoriterna Carola och Sissela på Skavlan (som sjunger så fint så att jag nästan bölar som en 60-årig tant) och dricker en jättefin Sydafrikansk blend (shiraz, mourvèdre, viognier) som verkligen ÄR sydafrikansk in its true sense. Rökig och rejäl. Love it. Och blott 89 spänn. 1a oktober-nyhet; Flat Roof Manor.

Jobb imorn också, men sista jobblördagen på ett tag nu. Sedan ska jag pimpla vin med systra mi. Min finaste Bina. Åh, vad jag älskar dig!

På söndag eventuellt brunch med mellanbrorsan, som råkar vara i stan. Min yngsta brorsa har för övrigt deklarerat att jag, som person, främst har tre olika faser som jag växlar mellan (och som tydligen är väldigt uppenbara); när jag vill visa/berätta något (med vitt uppspärrade och glittrande ögon, I'm sure), när jag vill dölja något (typ choklad under soffkudden, med väldigt stora oooskyldiga ögon eller när jag försöker ljuga) och när jag inser att jag måste erkänna något (med skamsen, flackande blick). Och vet ni vad det värsta är?

Det hela är läskigt sant.

Och på måndag släpps alla julens drycker, samt vinterns nyheter, så då jäklar blire åka av.

Inga kommentarer: