onsdag, november 10, 2010

Novemberhelvete


Det är november.

Jag avskyr verkligen november. Ändå har över en vecka lyckats passera utan att jag har hunnit observera det. Men nu så. Det är kallt, mörkt, blåsigt, jävligt och allmänt hemskt. Men inatt fick jag i alla fall sova mina efterlängtade 12 h och idag är jag helt ledig.

Så jag har tvättat, städat, planerat en kommande vinprovning och storhandlat galet nyttig mat. För nu får det vara slut på eländesätandet. En nygrillad, alldeles ljuvlig kyckling har räddat hela min dag. Vitaminvatten och sallad på det och kroppen känns något mindre dåsig.

Ikväll ska jag dessutom iväg och lyssna på underbara Eva Dahlgren som ska monologa sig och förhoppningsvis sjunga lite på Rival. Och som sagt. När lönen trillar in runt den 26e ska jag på spa på Sturebadet. Something like that.

Annars? Jobb, jobb och jobb. I helgen var jag i Linköping och firade Maria. Så trevligt så, om än på tok för mycket vin. Hade i alla fall galet mysigt med familjen i söndagskväll och åkte inte tillbaka till huvudstaden förrän 05 i måndagsmorse.

I helgen ska jag hänga lite med mina brudar. Om det nu stämmer att jag bara jobbar mellan 08 och 12 imorn så ska jag bege mig ut och shoppa lite efter det. Härligt! Jag har inte varit i närheten av en öppen affär på vad som känns som flera månader. Haha.

Och vad gäller resten? På ömhetsfronten intet nytt... Naturligtvis. Men jag är inte överdrivet bitter. Än. Mest ledsen. Ledsen och uppgiven. Och så oerhört trött på mig själv.

Inga kommentarer: