onsdag, mars 01, 2006

Idiotisk självinsikt




[When the egotism begins to entertain its own notions, it gives rise to mind-stuff. ] Ha!


Fan, vad jag borde må så mkt bättre än så här...

Och det är verkligen tragik på hög nivå, alla orsaker till mina bekymmer. I-landsproblem, jo tjena... Men det är mina i-landsproblem! Jag är helt övertygad om att om man mår för bra måste man hitta på nya, meningslösa små saker att oroa sig för.

Just nu är jag helt enkelt avundsjuk. Jag är 21 år och skulle vilja ha både mitt eget och alla andras liv. Jag skulle vilja peka och och poff, så skulle allting lösa sig av sig självt. Att älta istället för att agera, det är definitivt, med all sannolikhet, och utan minsta tvekan mitt största misstag här i livet. Vad jag måste jobba mest på att låta bli. Det är också det absolut värsta jag vet, för jag är sällan på humör för att ta itu med saker. Dessvärre och tyvärr. Och grejen är ju att det gåååår inte att låta bli att handla. För tro det eller ej, men jag kan inte orsaka ett 'poff', hur gärna jag är skulle vilja.

Jag är mkt medveten om vad jag gör för fel, bara för lat för att rätta till dem. Självinsikt tjänar liksom ingenting till när man sedan i alla fall inte gör någonting åt sitt liv.

Jag har faktiskt börjat funderat på kurser man kan ta. "Hur man bli spontan - på 30 min!" "Bli kvitt ångesten - för alltid!" "Handla nu - filosofera senare!" Eller varför inte "Lägg ner tankeverksamheten och lev, för fan!" Ni kan ju alltid höra av er om ni hör något...

Och egentligen. Jag vet ju vad jag vill. Det är bara lite vagt, men går att ordna.

Inga kommentarer: