fredag, mars 24, 2006

Muchas cosas...




Jag har blivit föreslagen att nu börja skriva en blogg på spanska (seeing as jag även har en på engelska), men jag tror inte att vi är riktigt där än...

Från vinter till sommar, Linköping till Medelhavet, snö till sol. Jag äter färsk frukt, promenerar med hunden och fnissar åt tyska turister. Än så länge, vill säga. Om allting löser sig på jobbfronten så tror jag att det här kan bli riktigt bra. Och spanskan blir bättre för varje sekund.

Trots allt lite småsur på mig själv. Var jag tvungen att släppa på kontrollen så mkt att trots att jag lämnat landet så försvinner inte tankarna? No es muy bien, you know. Para tí. No, no.

Och så är jag svartsjuk. Det är illa när man nästan intalat sig själv att man inte känner på det sättet, ända tills det plötsligt blir alldeles uppenbart. Indeed.

Dumma Matilda. Plats!

Inga kommentarer: