söndag, mars 04, 2007

With yet another week ahead of me...

Jag blir alldeles trött när jag inser hur mycket vi egentligen måste läsa på nya delkursen. Vilket egentligen är löjligt LITE, om man jämför med litteraturvetenskapen. Fem kursböcker, tre stora kompendier och övriga stenciler, och ibland råkar det bli en sisådär 300-400 sidor på en vecka. So? Jag borde vara van vid betydligt mer. Men. Icke. Sedan funderar jag om 'inga översättningar' vad gäller analysen av författarskap på hemtentan kan betyda att det går bra att läsa på originalspråket all the way? Om inte kan jag glömma Woolf...

Bokrean (som resulterade i 16 böcker förra året - antar att jag var inspirerad...) slutade med Bonniers Svenska Ordbok (jättebra investering och så billigt!) och The Devil Wears Prada (måste väl hinna med boken innan jag får 'Special Coture Edition-Boxen' i födelsedagspresent på fredag... ha).

Appropå fredag så fyller jag 22. Det blir väl ett 10-tal girls och jag. Först middag, sedan party. Good times! :)

Och The L Word, säsong 4, började i torsdags på tv400! Nej, det är inget jag följer slaviskt och inget j'adore heller, men det är ganska bra emellanåt. Actually.

Det här med att ignorera att man inte har pluggat lika mycket som man borde fungerar fortfarande utmärkt. Och man får fortfarande precis lika mycket ångest av det som jag minns...

Inga kommentarer: