onsdag, juni 20, 2007

Shoppinglycka




Jag är i eufori.

Med tanke på föregående inlägg så är jag fan inte klok. Men det visste vi redan. Eller åtminstone jag, personligen. Det är nästan lite roligt.

Följande scenario utspelar sig. Jag får för mig (bestämmer) att jag vill shoppa och åker därför till Tornby. Detta klockan 15. Jag minns att jag tänkte, väl på väg in, att jag skulle hålla i pengarna och främst köpa ett par kakibyxor (eftersom mina gamla vita gick sönder under HG's fattömning. Don't ask...) och eventuellt en topp till stundande midsommarfirande. 3,5 h (!) senare har jag bränt 2800 spänn.

Oups.

Men. Det bästa? Jag ångrar mig inte ens det minsta.

Det räckte med att sticka näsan innanför dörren på Åhléns innan jag insåg att "Hoppsan, det var lääänge sedan jag shoppade senast" och "Hoppsan, vad GRYMT mycket snygga grejer de har här" samt "Hoppsan, vad jag behöver ungefär ALLT!" Vilket faktiskt stämmer. Jag behöver en väldig massa saker. Jag beklagar att jag för tillfället inte har någon kameramobil (den borde komma imorn!), för då hade jag kunnat fota. Men å andra sidan är det här ingen modeblogg. Sådana finns det tillräckligt med ändå.



Fynd



En stickad, blå och vitrandig (sjömansstuk) tröja i bomull från Åhléns.

En ursöt blekrosa omlottopp (Sandra, you'll love it) från Mexx, som upphör (oh no!), vilket visserligen innebar att den kostade 350 istället för 700. Hurra!

Bruna shorts (halva låret-längd), skogsgrön, prickig halterneckklänning (främst för att den matchade mina fina Mango-solglasögon så otroligt bra. Ha!), samt klocka (!) och vitrödrutigt hårband från KappAhl (brukar nästan aldrig handla där, men där ser man...).

Vita seglarshorts (knälängd) och blekrosa linne (för att matcha omlottoppen såklart! ;p Samt annat i min garderob) från Lindex.

En vit och en vit och blå-randig t-shirt från H&M. Jag har allvarligt fallit pladask för seglartrenden. Det är lite halvvarning på det, måste jag säga. Hehe.

Ett vitt linne (sååå sött!) och en vit och röd-rutig, kortärmad blus (för att matcha hårbandet såklart, men URSNYGG!) från underbara MQ.

Samt ett par blå och vit-randiga seglarSKOR. You might as well go all the way, as they say...



Jag är NÖJD. Och jättesnygg! ;) Nu jävlar blir det midsommar! Vem bryr sig om nostalgi och förvirrade känslor när man har fina kläder!? Haha.

Och vem sa egentligen att lycka inte kan köpas för pengar? Är du ute efter en mer kortsidig variant, så spendera mera, that's all I'm saying...





P.S. Ett STORT GRATTIS till Lina för att hon vansinnigt välförtjänt kom in på Språkkonsultprogrammet i Sthlm! Woohooo! Guldstjärna = *


Inga kommentarer: