torsdag, oktober 04, 2007

Höstkänslor




Höst. Fina löv. Regn. Mörker. Tända ljus. Radio. Ny stad. Eget boende. Te. Rödvin. Spirande framtidsutsikter... Och stundande långhelg i mitt älskade Hälsingland. Avfärd imorn och hemkomst på onsdag eftermiddag. I allra högsta grad lovely.


Jag ska plugga. Jag ska gå våta skogspromenader. Jag ska umgås med mina älskade hästar. Jag ska andas. Lantluft, granbarr, svamp. Öppen brasa. Gamla gårdar. Kossor. Hundar. Trevliga grannar. Gråa sjöar. Och lugn.


Det känns om jag misslyckas med det här planerade ganska kapitalt... Hålla sig känslokall, vad är det? Ha. Någon skrev det häromdagen; "Det är bara att bryta ihop och gå vidare." Jag tror det kan ligga något i det. Faktiskt. Om det nu skulle skita sig helt och hållet. Det vet man aldrig...


Just nu mår jag i alla fall på tok för bra för att bry mig om det. Alls.

Inga kommentarer: