söndag, oktober 14, 2007

Lugna puckar

Jag är less på mig själv och alla mina klassiska reaktioner. Så jag bröt mönstret, städade, bokade tvättstugan imorn 08-10 och handlade nyttig, ekonomisk mat. Engelskan är klar. Fonetik är under progress. Har 600 kg plugg att ta tag i under veckan, samt ett seminarium av den mexikanska författarinnan vars novell jag skriver uppsats om. Och gasquemöte. Jag ska vara sånganförare. Rimmar som en galning. "It's fun, said she" (E.E. Cummings).

Och Doris Lessing fick nobelpriset i litteratur. Kvinna med mycket åsikter. Bra. Jag har främst läst om, inte av. Det borde bli ändring på det snart...

Egentligen är jag bara löjlig. Och har i alla fall 50 tv-kanaler (only temporary, men ändå) att underhålla mig med. Det och 600 kg plugg är en dååålig kombination. Well, whatever. Jag får väl låsa in mig i en källare någonstans. Och sluta tänka.

Inga kommentarer: