fredag, december 28, 2007

Back in the real world




Efter över en vecka av isolering, snö, djur och natur, familj, släkt, hur mycket mat och alkohol som helst (just nu är det självsvält fram till nyårsafton, förutom typ imorn, då det är ytterligare kalkonmiddag med släkten... ughh) och inget tv-tittande, ingen dator, inget internet och knappt telefontäckning har jag landat i den, som jag trodde, välbekanta hemstaden Linköping.

Fel av mig. Hela stan känns ny. Affärer har flyttats hit eller dit, utökats eller helt enkelt spårlöst försvunnit! Detta påverkade dock inte min shoppinglust speciellt mycket, då dagen resulterade i riktiga fynd (en nedsatt Vera Wang-kofta), nyårsörhängen och möjlig nyårsberlock, böcker ("Collected works of Virginia Woolf" - jag var ju tvungen. Att jag redan har allt hon någonsin skrivit, vem bryr sig? Den var vacker och såg gammaldags ut!), toppar och några försenade julklappar.

Så. Imorn blir det umgänge med nästan hela tjocka släkten. Igen eller andra delar av den. På söndag måste jag tentaplugga innan måndagens nyårsafton. Femrätters i Hejdegården med gamla gänget och nya tillskott. Trevliga, snygga sådana, hoppas jag, men man får väl se.

Uppsala känns i alla fall ganska långt borta...


Inga kommentarer: