söndag, maj 17, 2009

Heja Norge!

Det smärtar lite, men det må så vara. Malena var fantastisk, men Alexander var grym och det var en välförtjänt vinst. Att det sedan händer runt midnatt lagom till nationaldagen är ju bara som grädden på moset. Jag kan inte ens föreställa mig hur kul det skulle vara att befinna sig i Norge idag. Haha. Jag bugar mig ödmjukast för vårt kära grannland.

Mina favoriter i övrigt var Ukraina och Rumänien (eftersom jag, i motsats till hela min person och allt jag tror på, tydligen gillar sexistisk skit), samt (lite grann) Tyskland, Malta, Danmark, Island och Azerbaijan. Jag och Andrea åkte hem till Sofia, Malin kom från Stockholm, och sedan drack vi vin och käkade snacks för glatta livet.

Nu sitter jag här i mina bästa myskläder, dricker kaffe, idislar knäckebröd och hällar i mig nyttig apelsinjuice. Jag ska städa, öva vinprovningsföredrag inför imornkväll (håll tummarna!) och skriva ytterligare på B-uppsatsen. Har varit grymt bra ambitiös sedan sista jobbpasset i onsdags. Imorn är det dessutom uppsatsmöte med basgruppen.

Veckan består av jobb (onsdag, fredag, lördag), uppsatsskrivande och beroende på min prestationsförmåga eventuellt en Stockholmstripp på lördag för att fira en väninna. Uppsatsen skall lämnas in tisdagen därefter, så det är bara att kasta sig över det hela.

Inga kommentarer: