söndag, maj 10, 2009

Oh so casual


Efter århundradets mysigaste telefonsamtal med min kloka moder känns allt betydligt mer självklart. Klyschorna existerar bara inofficiellt i det privata och vad är det egentligen att hänga upp sig på? Det här är bra för mig, det är jag övertygad om, då jag får kämpa med alla mina dåliga sidor för att officiellt framstå som casual and together. Att jag sedan inte är det alla gånger... Ja, det stoppar vi helt enkelt tillbaka i garderoben. Längst in.

I torsdags spenderade jag en 4-5 h på stan med ett enda mision: sommarshopping.

Skor. Vita sneakers. Flipflops. Gråa, blommiga ballerina.

Toppar. Den vitaste, somrigaste ni bara kan tänka er från Vila. En ljuslila, kortärmad Esprit-skjorta. En vit, stickad, kortärmad kofta med blå detaljer och ett blått midjeband i 100 % bomull (I'm turning into my mother...) från MQ och Bondelid.

Klänning. Vit, voluptuous från Gina Tricot (!). Kombon blir grym med min läckra rosa schal från Indiska.

Underkläder. Vitt set (mina bröst har krympt ytterligare. Love it!) och jättefina trosor vid sidan av. Det behövs ju alltid, menar jag. Haha.

Samt lite annat smått och gott. Väldigt nöjd. Once I shop, I shop a lot. As always.

I övrigt har helgen spenderats på jobbet, ätandes sushi och drickandes cava framför hockey och med Andrea framför film. Uppsats-pm:et är godkänt från högre instanser och då jag har sagt ja till att jobba heldag istället för eftermiddagspass imorn är det bara att sätta igång och skriva den förbenade b-uppsatsen nu.

Inga kommentarer: