söndag, maj 03, 2009

Holy heaven

Mm. Frukost! :)

Camilla och jag i Ekoparken.

Lina och Sabbsan kalasar.

Jag, Camilla och Emma på ÖGs galopp. Blöta som få.


Goddagens verklighet! Det är söndag. Den här 'helgen' kan ha varit den längsta i mitt liv. Oändligt mycket har hänt och då har jag ändå spenderat smäck hela fredagen på en filt med Karin, pimplandes oändliga mängder rosévin.

Det gick bra att jobba. Eftersom vi var full personalstyrka blev det aldrig någon större kris, men det kanske är för att man äntligen har vant sig vid stressen som storhelger och högtider för med sig? Frustrationen var dock pågående, vilket definitivt var anledningen till torsdagens oväntade agerande.

I onsdagskväll kom tjejerna. Vi gick ut och åt och drack öl, men hade alla jobbat, så Kvalborg spenderades lugnt och mysigt hemma i mitt lilla kyffe. Det märks att vi börjar bli lite till åren, kort sagt. Haha. Torsdagsmorse. Tidigt uppe. Alla onyktra från 09.45 och framåt. Chapel Hill, lite rödvin och öl och mera mousserande väl på champagnegaloppen. Givetvis slutade det med att vi alla gick till olika ställen. Karin, jag och littjejerna hamnade på ÖG; Sabina, Lina, Therese och co på Snerikes.

Eftermiddagen fortsatte omtumlande med borttappade mobiler och främlingar gömda på toan. Enough said. Två sekunders drama, välbehövda duschar och slutligen grillning ute på innangården. Vi drack så mycket vitt vin vi förmådde och somnade som stenar allihopa någon gång strax efter midnatt. Migrän och halsont ledde till att alla utom Karin åkte hem redan i fredagsförmiddag. Karin och jag sanerade oss på nytt, vädrade mitt rum och begav oss ut i det fantastiska solskenet.

Vi hade fortfarande 4 l vin att dricka upp så det var väl bara att sätta igång. Vi solade som bara den och fick så småningom sällskap av Malin, Sofia och Andrea. Senare ändå åt vi pizza. Hemma hos mig på kvällen somnade jag som en sten, vaknade lite efter 21 och då var det bara att packa sig iväg hem till Sofia och Christian för att dricka mera vin (!) och se på lite film. Karin gjorde ett halvhjärtat försök att gå ut, men gav upp och vi gick hem. Natten avslutades med Dirty Dancing och med konstaterandet att vi faktiskt inte är 20 längre...

Lördagen följde åter i solandets tecken. Karin åkte hem strax efter tolv. Jag handlande, städade, vädrade, bytte lakan och lyckades få en spontan eftermiddagstvättid medan jag låg på en filt och blev brun. Tre dagars festande slog ner i huvudet någon gång igårkväll och jag sov 11 h inatt.

Nu sitter jag här och försöker hitta på ett uppsatsämne. Pm:et ska in på onsdag och diskuteras på fredag. Maj månad kommer att gå i skrivandets tecken. Livet är bra underligt, men jag tänker inte slösa bort tiden med att grubbla alltför mycket på det. Åtminstone inte just nu. Med insikterna att jag älskar mitt jobb, mina kollegor och mina underbara vänner känns tillvaron riktigt ypperlig.

Inga kommentarer: